Nederland herfst 2005

Sunday, November 20, 2005

De eerste nacht is altijd wat moeilijk en vannacht was niet anders. Herhaalde malen worden we wakker door kloppen in de verwarmingsbuizen en Saskia en ik kunnen een aantal uren niet slapen. Uiteindelijk lukt het toch weer wel en worden we door de wekker gewekt. Het voelt als midden in de nacht als we om half acht opstaan, mede doordat het buiten nog bijna donker is.

Het is Ricks 46ste verjaardag vandaag en Petra had daar al heel attent een “4” en een “6” ballon voor gekocht. Ik heb een kaart voor hem meegebracht en breng hem thee op bed, zijn cadeau (de nieuwste X-box) moet tot thuis wachten.

We eten een lekker ontbijtje van broodbolletjes, beschuit, kaas en jam en gaan dan op weg naar Rozendaal (Gelderland) naar mijn tante Liesbeth, de oudste zus van mijn vader. Tante Liesbeth is duidelijk heel blij om ons te zien en maakt de warme Droste chocolademelk, waar Rick zo dol op is. Vroeger maakte mijn oom die voor hem, maar die is helaas een paar jaar geleden overleden. We doen ons tegoed aan de boterkoek en chocolaatjes en Tante Liesbeth heeft allerlei Sinterklaas snoepgoed voor ons om mee terug te nemen. We kletsen zo’n anderhalf uur lang goed bij en dan moet Tante Liesbeth naar een 50 jarige huwelijksviering van goede vrienden en gaan wij op weg naar mijn moeder, die in Arnhem woont. We nemen hartelijk afscheid en hopen allemaal, dat we Tante Liesbeth ook in Washington zullen mogen begroeten. Zij gaf aan daarin geinteresseerd te zijn,dus wellicht kan ze een keer met mijn vader meereizen.

Na een kwartiertje rijden komen we bij mijn moeder aan. Mijn broer en schoonzusje en hun twee kleintjes (Rens van 3 en Juliette van 6) zijn er al. Na het wederzijds uitwisselen van cadeautjes eten we een broodje ham of kaas als lunch.

Vervolgens gaan we met zijn allen naar Burgers Zoo. Het weer is redelijk, een beetje miezerig en koud, maar geen echte regen, dus prima om van de dieren te genieten. Burgers is mooi aangelegd en wij vinden vooral de binnenverblijven leuk. We blijven lang in het apenhuis, waar de kinderen gefascineerd zijn door de chimpanzees en de gorilla’s. Rens is werkelijk schattig, hij kletst honderduit en Juliette kan het goed met Saskia vinden. Zo’n dierentuin is leuk voor alle leeftijden.

We lopen door het gedeelte, dat de Amerikaanse woestijn moet voorstellen en vinden dat vrij saai. Het aquarium daarentegen is des te mooier. Al met al brengen we bijna vier uur door met de dieren, dus er is heel wat te zien!

Als we weggaan is het alweer bijna vijf uur en omdat we met een groep van elf zijn besluiten we meteen naar het pannenkoekenhuis “De Boerderij” in Sonsbeek te gaan. Daar krijgen we een lange en een ronde tafel (voor de kinderen) dichtbij het haardvuur. Mijn ouders bestellen sate met friet, maar de rest bestelt pannenkoeken. Die van mij heeft spek, kaas, gember en champignons. Het smaakt allemaal prima en is erg gezellig!

Op de weg terug naar huis bel ik Petra om af te spreken hoe laat we zullen gaan hardlopen morgen. Het wordt een gezellig gesprek, ik krijg zo het gevoel, dat we niet om woorden verlegen zullen zitten morgen! Het lijkt werkelijk wel of we elkaar al jaren kennen!

Terug in het huisje kijken we nog even televisie en dan vallen we doodmoe in bed neer.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home